Happy & Healthy | Mijn favoriete workouts

Blog post

Sporten, de een heeft er een hekel aan, de ander kan niet zonder. Persoonlijk reken ik mezelf tot de laatste categorie, al moet ik daar wel eerlijk bij bekennen dat dit niet altijd met evenveel enthousiasme gebeurt. Ik probeer ongeveer drie keer per week tijd in te lassen om te sporten, maar wanneer het buiten donker en koud is, is de verleiding om een keertje over te slaan zo nu en dan behoorlijk groot. Toch lukt het mij meestal mezelf te motiveren om toch te gaan, want ik weet: na zo’n workout voel ik mij altijd lekkerder. Wanneer ik niet zo lekker in mijn vel zit, helpt sporten mij om dingen meer te relativeren en piekergedachtes los te laten en wanneer ik weinig energie heb, is een pittige sportsessie alles wat ik nodig heb om weer helemaal op te laden. Benieuwd welke sporten bij mij favoriet zijn?

Naast het feit dat sporten mij energie geeft en ervoor zorgt dat ik goed in mijn vel zit, vind ik het ook belangrijk een fit en gezond lichaam te behouden. Ik heb van nature een slanke bouw en ben vrij lenig en vind het fijn wanneer mijn lichaam afgetraind is, maar niet té gespierd is. Yoga en pilates zijn in dit geval ideale sporten. Hiermee train ik zowel de kracht als lenigheid van mijn spieren en na zo’n les voel ik mij altijd weer helemaal zen. Maar hoe lekker deze lessen ook zijn, soms heb ik zin in iets meer actie. Wanneer ik een drukke, stressvolle dag heb gehad, wil ik graag mijn hoofd even helemaal leeg maken. Kickboksen is hierin de ideale uitlaatklep. Ik moet eerlijk bekennen, de eerste paar keer dat ik dit deed was ik he-le-maal gesloopt, maar als je eenmaal een tijdje bezig bent, zal je merken dat je lichaam steeds sterker wordt en je conditie met sprongen vooruitgaat.

Kortom, de combinatie van kracht, conditie en lenigheid staat centraal bij het doen van mijn workouts en de lessen die ik hierboven noemde, vormen hierin voor mij de perfecte combinatie. Helaas heb ik niet altijd tijd voor zo’n lesje. Wanneer ik in zo’n geval toch even wil bewegen doe ik een thuis-workout met YouTube. Hier vind je oneindig veel klasjes, variërend van 5 minuten tot 2 uur, net hoeveel tijd je er zelf aan wilt besteden. Een online workout die ik graag doe, is Ballet Beautiful. Aan de hand van verschillende video’s met uit de balletwereld afkomstige oefeningen, kun je alle verschillende delen van je lichaam trainen. De filmpjes duren tussen de 5 en 15 minuten en zijn de ideale oplossing voor wanneer je wat minder tijd hebt, maar toch even wilt bewegen. O ja en dan nog een laatste tip, wanneer je zin hebt in een cardio workout, maar geen fan bent van hardlopen: koop een springtouw! Kost bijna niks, je kunt het overal mee naartoe nemen en je traint er in korte tijd bijna heel je lichaam mee. Ik zeg trek die sportschoenen maar aan!

Minstens net zo belangrijk als regelmatig sporten, is gezonde voeding. Deze aarbei-banaan smoothie is het perfecte drankje na een stevige workout.

© Foto Pinterest

By Yara

Previous Post

Next Post

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *